Träning

Det är många som skriver och frågar vad jag gör for att hålla mig i form och hur jag äter. Jag veta att jag skrivit om det här på bloggen förut men tänkte ta upp det igen.
Först och främst sa vill jag saga att ALLA människor ar olika. Vad som fungerar for mig kanske inte fungerar for andra. Man måste testa sig fram för att se va ens kropp mår bra av och va som ger mest resultat.

Lite grundregler for att få kroppen man önskar.

  1. Kost – Man kan aldrig trana bort en dålig kost, det gäller alla. 80% har med kosten att göra, bara 20% träning. Vill man bli smal, ha magrutor så måste man börja i koket.
    Gyllene regeln ar att äta nyttigt med en blandning av protein och bra kolhydrater. Nått man inte ska göra är att svälta sig själv, man måste äta for att få energi till att träna samt for att kunna bygga muskler. En annan sak ar även att äter man alldeles for lite sa saktas ämnesomsättningen ner, vilket gör att det ar ännu svårare att gå ner i vikt.
  1. Träning – Beroende på vad det är for resultat du vill ha tränar man olika. Vill man gå ner i vikt behöver man göra mer kondition än vikter. Vill man gå upp i vikt, känner sig for smal, eller t.ex. ha större rumpa behöver man göra mer vikter och nästan ingen kondition alls.
  1. Hitta en workout som du gillar – Det finns sa manga olika satt att få in en bra träning på sa hitta det du tycker om sa blir det mindre jobbigt. Vissa gillar att gå till gymmet for styrketräning, men det finns massor av annat som kan ge lika bra resultat tex, Crossfit, Spinning, Dans, Yoga, Pilates, Tennis, alla sorters Boxning, Riding, Fotboll etc.

Så här ser en vanlig vecka ut for mig:

  •  Jag äter små portioner men regelbundet och ofta. Jag börjar min morgon med en Power smoothies, I den har jag i Almond milk, Spirulina, 91 in 1 from Dragon herbs, Goji powder och Mixed green superfoods.
    ….. efter ett par timmar äter jag lunch vilket kan vara alltifrån sallad, kyckling eller kott, fisk, och kolhydrater blir brunt ris, quinoa eller sot potatis etc. sen snackar jag ofta på frukt (eller salami) haha under dagen. Middag blir vad som, ibland äter vi ute och ibland lagar vi mat hemma, brukar oftast då bli nått liknade som jag hade till lunch, kyckling, kött, fisk, grönsaker. När man äter relativt nyttigt sa försvinner faktiskt suget på fett och socker efter ett tag. Självklar har jag stunder där jag äter en hamburgare, en bit pizza eller godis. Men skulle aldrig äta det varje dag eller en större mängd ut av det.
  • 4-5 gånger i veckan springer jag i 40-50 minuter, samt gör olika övningar. Ibland har jag min PT och ibland tränar jag själv.

(Jag är absolut inte expert men jag vet vad som fungerar for mig och
vill dela med mig av det eftersom många av er har frågat.)

Vad ar eran favorit träning? Har ni några tips på vad som fungerar for er?

abs

IMG_9284

IMG_9283 IMG_9285

 

blogstats trackingpixel

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>